Over Verloskundigen Dronten

Sinds 2001 is onze verloskundigenpraktijk een vertrouwd gezicht in de gemeente Dronten. Door onze jarenlange ervaring en ons warme, enthousiaste team is Verloskundigen Dronten de praktijk waar jullie je zwangerschap aan kunnen toevertrouwen. We willen jullie graag begeleiden tijdens de zwangerschap en geboorte en er een veilige, plezierige en bijzondere ervaring van maken. Of je nu voor de eerste keer ouders gaat worden of er een kindje bij krijgt.

Ervaren verloskundigen

Met veel plezier en passie begeleiden onze verloskundigen jouw zwangerschap. Ons hechte team bestaat uit enthousiaste en ervaren verloskundigen. Doordat wij met een team van verloskundigen werken, kunnen we altijd terugvallen op elkaars expertise. Ook wanneer er meerdere bevallingen tegelijk zijn, staat er altijd iemand voor je klaar.

Persoonlijke zorg en aandacht die aansluit bij jullie behoeften vinden we erg belangrijk. Daarom kun je ons altijd bereiken als je vragen hebt. Tijdens elke controle luisteren we goed naar jullie wensen. Op die manier maken we samen een persoonlijk en medisch verantwoord zorgpad.

Echoscopie en voorlichtingsavonden

Naast verloskundige zijn we ook allemaal echoscopiste. Dit betekent dat we vrijwel alle echo’s zelf in onze eigen verloskundigenpraktijk kunnen maken.

Naast het maken van echo’s, organiseren wij ook regelmatig voorlichtingsavonden, bijvoorbeeld over borstvoeding. Ook kun je bij ons terecht voor een kinderwensconsult.

Casemanager: persoonlijk contact

Tijdens je zwangerschap kom je regelmatig bij ons op controle. Iedere zwangere krijgt bij ons een eigen vast aanspreekpunt binnen de praktijk: je casemanager. Zij is verantwoordelijk voor het beheren en bijhouden van jouw dossier en coördineert alle zorg (denk aan overleg met de huisarts, gynaecoloog of het consultatiebureau). Vooral wanneer zich op medisch of psychisch vlak bijzonderheden voordoen, is het praktisch om één vast aanspreekpunt te hebben die de regie heeft. Samen met je casemanager maak je een persoonlijk zorgpad voor jouw zwangerschap.

Mocht je het prettig vinden om jouw afspraken bij dezelfde verloskundigen te hebben, dan kun je dat aangeven bij je casemanager. Je afspraken worden dan ingepland bij een team van twee of drie verloskundigen, zodat je altijd een vertrouwd gezicht ziet tijdens je afspraak. Dit persoonlijke contact schept een vertrouwensband, wat de zwangerschap en bevalling ten goede komt.

Praktijkassistentes

Tijdens en rondom de spreekuren worden we ondersteund door onze praktijkassistentes. Zij regelen alle niet-urgente zaken, zoals het maken van afspraken. Zo kunnen wij onze aandacht volledig richten op het spreekuur en de bevallingen. Ook zorgen de assistentes ervoor dat je antwoord krijgt op de vragen waarmee je belt. Natuurlijk is het altijd mogelijk om één van de verloskundigen zelf te spreken.

Spreekuren en locaties

Onze spreekuren houden we op verschillende locaties: onze gezellige praktijk in Dronten en in de gezondheidscentra in Biddinghuizen en Swifterbant.

In het overzicht vind je de spreekuren per locatie en dagdeel:

Locatie Biddinghuizen (Cultuursingel 4, Biddinghuizen)

Donderdagochtend

Locatie Swifterbant (Penhoren 13, Swifterbant)
Woensdagochtend

Locatie Dronten (De Barrage 97, Dronten)
Verschillende dagdelen op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag.

Op deze locatie worden de echo’s gemaakt en zijn de avondspreekuren.

Telefonisch spreekuur

Een overzicht van ons telefonisch spreekuur vind je hier.

Klachten

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met de verloskundige en andere professionals in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.

Zit je met vragen? Of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten.

Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245 123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.